یزدفردا: ویژگی Advanced Paste هم‌اکنون به ابزار PowerToys اضافه شده است و با هزینه کمی، جادوی هوش مصنوعی را به کپی و پیست می‌آورد.

به گزارش یزدفردا: مایکروسافت ویژگی Advanced Paste را به PowerToys ویندوز 11 اضافه کرده است که می‌تواند با کمک هوش مصنوعی، محتوای کلیپ‌بورد را در لحظه به شکل دیگری دربیاورد. برای درک بهتر این ویژگی جدید، به‌عنوان مثال با آن می‌توان یک کد را در یک زبان کپی کرد و سپس آن را به زبان دیگری پیست کرد تا به‌طور کلی سرعت عمل کاربران در هنگام کار با ویندوز 11 افزایش پیدا کند.

طبق توضیحات مایکروسافت، ویژگی Advanced Paste هم‌اکنون به نسخه 0.81 ابزار PowerToys اضافه شده است و پس از فعال‌شدن، می‌توان از آن با دستور Windows Key + Shift + V استفاده کرد. این ترکیب، پنجره متنی Advanced Paste را باز می‌کند که گزینه‌هایی ازجمله متن ساده، علامت‌گذاری و JSON را برای پیست‌کردن به همراه دارد.

کپی و پیست با هوش مصنوعی در ویندوز 11

قابلیت هوش مصنوعی

همچنین اگر در تنظیمات این ویژگی گزینه Paste with AI را فعال کنید، صفحه دستورنویسی OpenAI برای شما نمایش داده خواهد شد که در آن می‌توانید شیوه تبدیل موردنظر خود را وارد کنید، مانند خلاصه‌سازی، ترجمه، تبدیل کد، بازنویسی متن از سبک معمولی به حرفه‌ای و هرچیز دیگری که فکرش را بکنید.

البته پیش‌نیازهایی برای استفاده از این ویژگی وجود دارد. به‌عنوان مثال باید OpenAI API را به PowerToys اضافه کنید و همچنین باید برای حساب OpenAI خود اعتبار بخرید. (اعتبارهای API با حساب ChatGPT پولی متفاوت است.)

مایکروسافت شب گذشته در کنفرانس بیلد خود از نوآوری‌های دیگری نیز پرده برداشته بود. در بخش نرم‌افزار، این شرکت اعلام کرد که مایکروسافت اج به‌زودی به قابلیت زیرنویس و دوبله هم‌زمان ویدیو مجهز می‌شود. همچنین غول فناوری گفت که قصد دارد امکان ساخت نسخه‌های شخصی از هوش مصنوعی Copilot را فراهم می‌کند و از مدل هوش مصنوعی Phi-3-vision و ویژوال استودیو 17.10 با گیت‌هاب کوپایلوت رونمایی کرد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا